بازدید آنلاین از ملک ، جایگزین بازدید حضوری

  • ملک مانا توسط ملک مانا
بازدید آنلاین از ملک ، جایگزین بازدید حضوری

بازدید آنلاین از ملک: جایگزین بازدید حضوری

همه‌گیری کرونا در کشور، باعث شده است بسیاری از مالکان یا خریداران و مستأجران، تمایلی به بازدید حضوری از ملک نداشته باشند و این یکی از دلایل کمتر شدن معامله‌ها در ماه‌های اخیر شده است. در این شرایط شاید استفاده از ابزارهای آنلاین و بازدید غیرحضوری بتواند بخشی از مشکلات را حل کند.
بازدید حضوری همیشه یکی از چالش‌های مشاوران املاک بوده و در روزهای قرنطینه این مشکل، شدیدتر شده است. وقتی مستأجر یا خریدار تمایل ندارد از خانه خارج شود یا به خانه‌های دیگر برود، باید چه کرد؟

اگر مالک یا مستأجر قبلی نخواهد افرادی را که ممکن است بیماری داشته باشند به خانه راه بدهد. چطور می‌توان یک معامله را پیش برد؟ استفاده از تلفن همراه و تبلت این روزها بسیار رواج دارد و حتی بسیاری از دانش‌آموزان نیز از این وسایل استفاده می‌کنند. پس میتوان گفت در هر خانه، حداقل یکی از این وسایل وجود دارد. استفاده از این وسایل و ترتیب دادن یک بازدید غیرحضوری. می‌تواند بسیاری از نگرانی‌های را برطرف کند.

بازدید غیرحضوری

موضوع بازدید غیرحضوری را با برخی از مشاوران املاک مطرح کردیم و از آنها خواستیم که نظر خود را در این باره به ما بگویند. بیشتر مشاوران املاک گرچه از این موضوع استقبال کردند. اما مشکلاتی مانند سرعت اینترنت. اطمینان مشتری (به خصوص در خرید) و عدم درک کامل محیط خانه در صورت بازدید آنلاین را به عنوان مشکلات چنین کاری مطرح کردند. برخی از مشاوران املاک هم گفته‌اند که هم‌اکنون با استفاده از پیام‌رسان‌هایی مثل واتس‌آپ یا تلگرام، تا حدودی بازدید غیرحضوری را انجام می‌دهند.

چنین مشکلاتی در خریدهای اینترنتی هم می‌تواند وجود داشته باشد. برخی از مردم هنوز ترجیح می‌دهند جنسی که می‌خواهند بخرند را از نزدیک ببینند. حالا در مورد خانه که افراد باید در آن زندگی کنند، این حس، شدیدتر هم می‌شود. با این حال اگر بتوان امکان یک بازدید غیرحضوری آنلاین را فراهم کرد، افراد می‌توانند بازدیدهای اولیه را انجام بدهند. در اجاره و خرید ملک، بسیاری از بازدیدها به معامله منجر نمی‌شود. افراد در همان نگاه اول، ملک را مطابق نظر و سلیقه خود نمی‌بینند.

بدین ترتیب می‌توان بازدیدهای متعدد غیرحضوری و آنلاین را ترتیب داد. افراد بخش‌های مختلف یک ملک را از تلفن همراه خود مشاهده کنند. در صورتی که همه چیز مطابق نظر آنها بود، یک بازدید حضوری را ترتیب داد. در این صورت، یک خریدار یا مستأجر شاید تنها برای یک بازدید از خانه بیرون برود. همچنین مالک یا فروشنده نیز فقط تعداد محدودی مشتری را به خانه خود راه می‌دهد. برقراری یک بازدید غیرحضوری با استفاده از پلتفرم‌های مورد اطمینان، می‌تواند در این شرایط، کمک بزرگی برای به انجام رساندن یک معامله ملکی باشد.

مقایسه ملک ها

مقايسه كردن